Hippolytushoes en Historische Vereniging perfect koppel.

Al een aantal jaren werken het Hippolytushoes en de Historische Vereniging in Middelstum samen aan een jaarlijkse inloopmiddag. Ook afgelopen zaterdag was er weer zo’n middag en wederom zat de recreatiezaal van het Hippolytushoes bomvol, ze konden meer dan 100 bezoekers verwelkomen.

De vriendenkring van het Historisch Kostuum waren  er die middag en showden onder een veelal humoristische uitleg hun originele kostuums uit de drie noordelijke provincies, met alle daarbij behorende sieraden, oorijzers, hoeden en mandjes.

10 februari 2018 1

Het meest hilarische moment van de middag was wel dat de dames hun bovenkleding omhoog trokken en zo het publiek lieten zien wat er zoal in vroegere tijden als onderrokken en ondergoed werd gedragen.

10 februari 2018 2

Nadat in een korte pauze alle bezoekers waren voorzien van een hapje en een drankje liepen alle leden van het historisch kostuum door het publiek en kreeg men uitgebreid uitleg over de soms hele specifieke onderdelen van het kostuum of sierraad.

10 februari 2018 3

Vooraf aan de show, tijdens de pauzes en na afloop speelde Duo Ephraim volksliedjes op accordeon en viool, wat de vroegere sferen uitstekend deed weergeven.

10 februari 2018 4

Beide organisatoren waren er na afloop dan ook van overtuigd dat men deze middagen nog jaren lang wil volhouden.

10 februari 2018 10

10 februari 2018 12