PROGRAMMA 4 MEI 2018.

Nationale dodenherdenking
Op 4 mei wordt de vlag halfstok gehesen van 18.00 uur tot zonsondergang.

Dit jaar beginnen we met een stille tocht langs de Stolpersteinen. We starten om 19.15 uur bij “Herberg in de Valk”, en lopen dan onder begeleiding van “Concordia” de route langs de Stolpersteinen. Bij de Stolpersteinen zullen bloemen worden gelegd door kinderen van de basisscholen. De route eindigt dan op het Concordiaplein waar aansluitend de herdenking plaats zal vinden.

U bent allen van harte welkom om mee te lopen met de stille tocht.

Tussen 19.45 uur en 19.59 uur zal de kerkklok van de Hippolytuskerk luiden.

Om 19.59 uur zal door iemand van muziekvereniging “Concordia” de “Last Post” worden geblazen.

Om 20.00 uur zullen we met elkaar 2 minuten stilte in acht nemen. Na deze 2 minuten stilte zal het Wilhelmus worden gespeeld.

Na het Wilhelmus zal de kranslegging als volgt plaatsvinden:

1. Kranslegging door een afgevaardigde van de Gemeente Loppersum.

2. Kranslegging door kinderen van de 3 basisscholen;

3. Kranslegging door de Stichting Vluchtelingenwerk;

4. Kranslegging door een delegatie van de Historische Vereniging Middelstum en het 4-mei comité.

Aansluitend volgt het defilé langs het monument

Het 4-mei comité nodigt u, na afloop van de herdenking, van harte uit voor een kopje koffie/thee in het koor van de Hippolytuskerk.

De route van de Stille tocht is aangegeven op onderstaande plattegrond.

De routebeschrijving in het kort:
Start vanaf Herberg in de Valk, via Burchtstraat naar de Onno van Ewsumlaan, Asingalaan, Burchtstraat, Heerestraat, Schoolstraat naar Concordiaplein.