Goed bezochte stand op de braderie

De stand die onze vereniging had op de braderie werd bijzonder goed bezocht, de mond tot mond reclame werkte goed.
Ook deze keer konden we weer een paar nieuwe leden inschrijven en dat brengt ons totaal nu op 215 leden.De gereedschappen die beschikbaar waren gesteld door Boerma’s Antiekhoeve uit Uithuizen en van ons lid Berend Poortinga bleken echte publiektrekkers te zijn, men kon raden naar het gebruik van deze voorwerpen en het bleek dat de koekklapper redelijk bekend was maar de spinaziesnijder, de staartcoupeerder en het tuig voor de hondenkar daar wist menigeen niets van.
Of men nu wel of niet de antwoorden wist, iedereen werd beloond met een speciaal voor de Historische Vereniging ontworpen boekenlegger.
Het boek “Knikkeren in spertijd”, geschreven door oud Middelstumer Meile Bakker, werd ook onder de aandacht gebracht en daar werden ook nog een paar exemplaren van verkocht.
Het werk van de vrijwilligers op de begraafplaats is in Middelstum een veel besproken onderwerp en er werd dan ook vol lof over gesproken. Aan de hand van een aantal foto’s kon men de vorderingen op de begraafplaats zien.
Uiteraard was er aandacht voor de komende lezing met de daarop volgende excursie over en naar de slingertuinen in het Oldambt, voor de excursie op 14 juli zijn nog plaatsen beschikbaar, opgave kan via de site van onze vereniging, info@historischeverenigingmiddelstum.nl
Het winkeltjesproject stond goed in de belangstelling en leverde ook op deze braderie weer diverse contacten op.
De app “Mooi Middelstum” die een jaar geleden in de lucht kwam is sinds kort uitgebreid met de Toalroute een welkome aanvulling op de twee andere andere routes, Historische route en de Architectuurroute, deze routes werden uitstekend gepromoot en het enthousiasme van de bezoekers daarover was duidelijk aanwezig.
Ook nu weer kan onze vereniging terug kijken op een geslaagde braderie.

Hieronder kunt u de aanvullende foto’s bekijken.