Lezing en excursie Slingertuinen Oldambt

Op woensdag 11 juli vertelt Stieneke van der Wal over de historie van het boerenerf, de ontwikkeling van de slingertuin en de invloed daarvan op het heden. Kenmerkend voor een slingertuin is het verschil in hoogte en het kronkelige verloop van waterpartijen, borders en eilanden met bruggetjes. Aan de orde komen o.a. tuinstijlen, kenmerken, ontwikkeling en herstelde slingertuinen.
Entree € 5,- (incl. consumpties) Vita Nova 20.00 uur

Zaterdag 14 juli neemt Stieneke van der Wal ons mee op excursie langs slingertuinen in het Oldambt. We starten de excursie met koffie bij een boerderij met slingertuin. We bezoeken vervolgens twee andere slingertuinen waarbij we de eigenaren kunnen spreken en een wandeling door de tuin maken.

Opgave bij Diane Holtkamp d.h.m.holtkamp@rug.nl
Kosten € 5,- (ter plekke te voldoen) vertrek 9.00 uur vanaf Concordiaplein
Beide activiteiten zijn ook afzonderlijk te bezoeken.