Oproep!!! Wie heeft nog foto’s van de winkelpanden in Middelstum?

De winkeltjeswerkgroep van onze vereniging, die het voornemen heeft om binnen afzienbare tijd een boekje uit te brengen omtrent de winkeltjes die de voormalige gemeente Middelstum vroeger rijk was, boekt steeds meer succes. Maar we hebben uw hulp nog wel even nodig!

Activiteiten najaar 2017

21 oktober speciale aandacht voor 1940-1945 bij en in het oorlogsmuseum aan de Oude schoolsterweg.

1 november lezing door Dhr. H.G. Reinders over de borgenkaart van Beckeringh in Vita Nova.

25 november avondvullend programma over de Kerstvloed van 1717 in de Hippolytuskerk.

16 december onze traditionele inloopdag op Ewsum met als thema fabrieken en huisbedrijfjes (Lees meer).

Oproep!!! Wie heeft nog foto’s van de winkelpanden in Middelstum?

Via oud Middelstumers worden er regelmatig foto’s en verhalen aangeleverd en worden familie leden van voormalige en oud winkeliers  door de werkgroep benaderd en vaak veelal thuis bezocht om samen in de albums op zoek te gaan naar mooie foto’s.

Hoewel er al redelijk veel is binnen gekomen van diverse panden blijven er ook vele vragen tot dusver onbeantwoord.

De werkgroep wil graag een zo goed en compleet mogelijk boek maken over de winkeltjes en doet dan ook een beroep op iedereen om zoveel mogelijk materiaal aan te leveren, dit mogen foto’s, scans van foto’s en anekdotes zijn. Als er moeilijk afstand van een foto kan worden genomen en de mogelijkheid niet aanwezig is om ze te scannen dan wil de werkgroep de foto’s graag komen halen en zullen ze de foto’s scannen  en weer terug bezorgen.

In onderstaande bijlage een aantal foto’s van panden waar nog onduidelijkheid over bestaat en onvoldoende materiaal van aanwezig is bij de werkgroep.

OPEN DE BIJLAGE

Reacties naar: