Werkgroep activiteiten

Werkgroep Begraafplaats Middelstum

De werkgroep voor de begraafplaats is op 10 mei 2014 van start gegaan met het restaureren en opknappen van verschillende grafmonumenten.
De vrijwilligersgroep, die momenteel uit zo’n 35 personen bestaat, komt nu al een aantal seizoenen op de woensdag en zaterdagmorgen zo rond 9.00 uur bij elkaar en verrichten daar dan de meest uiteenlopende werkzaamheden, graven recht zetten, nieuwe fundamenten aanbrengen, stukadoren, randen opnieuw op metselen en diverse kleinere reparaties.

Eén van de meest in het oog springende vernieuwing zijn wel de beide ingangen van de begraafplaats, de entree aan de Delleweg is geheel vernieuwd en aan de achterzijde is een nieuw hek geplaatst.
Het baarhuisje zal ook niet ontsnappen aan het werk van de vrijwilligers, er is al een toilet in gemaakt en voor 2017 staan nieuwe kozijnen en deuren op het program.
De groep denkt in ieder geval nog wel tot 2022 op de begraafplaats aan het werk te zullen zijn.
hek

hek2