De Historische Vereniging Middelstum is opgericht op 27 oktober 2011. Op dit moment bestaat de vereniging uit meer dan 200 leden en 9 bestuursleden.Het logo stelt de begrenzing van de oude gemeente Middelstum voor, met Hippolytus als beschermheilige in het midden afgebeeld.

Gastheren en -dames gezocht voor tentoonstelling Oeds de Leeuw Wieland

Op 29 juni gaat in Loppersum de tentoonstelling over de bekende architect Oeds de Leeuw Wieland (1839-1919) van start. Deze tentoonstelling wordt georganiseerd door Stichting Berlagehuis Usquert. De tentoonstelling geeft een goed beeld van het leven en vooral de werken van deze architect, met daarnaast een beknopte geschiedenis van de boerderijbouw in Groningen.

De locaties van deze tentoonstelling zijn het het stationsgebouw in Loppersum en het koetshuis van boerderij Oezingaweer.

De organisatie is op zoek naar gastdames en -heren die willen helpen bij de kaartverkoop en de ondersteuning van bezoekers.

Wanneer u zelf geen interesse heeft, wordt het zeer gewaardeerd als u de vraag binnen uw netwerk kunt verspreiden. Alle hulp is namelijk welkom!