Filmopnames bij Middelstum voor oorlogsdocumentaire

“Op zondag 1 maart zal een Groningse filmploeg opnames maken in de weilanden tussen Middelstum en Toornwerd. De ploeg is al een jaar bezig met een documentaire over de Tweede Wereldoorlog in Baflo en omstreken, samen met een werkgroep waar o.a. de Historische Kring Baflo in zit, de Oranjevereniging en lokale ondernemers. Omdat ook het verhaal over de gebroeders Gootjes aan bod komt – en hun noodlottige einde – zullen ze ook opnames maken in het weiland buiten Middelstum. Dit kan gepaard gaan met enige geluidsoverlast, omdat er ook met vuurwapens gewerkt wordt op de set. Uiteraard probeert de filmploeg de overlast tot een minimum te beperken.”