Zaterdag 10 december inloopdag op Ewsum vanaf 11.00 uur. Thema: OUD SPEELGOED

In samenwerking met “Stichting Oudheidkamer” uit Uithuizermeeden organiseert de Historische Vereniging op 10 december hun jaarlijkse inloopdag met als thema: OUD SPEELGOED.

In de expositieruimte van Ewsum zal veel oud speelgoed worden tentoongesteld van Arjen Prins en Tonnie Klomp, de eigenaren van de Oudheidkamer, ook Berend Poortinga zal een gedeelte van zijn collectie tentoonstellen die dag.

Iedereen mag zijn eigen oude speelgoed meebrengen om anderen mee te laten genieten en de hele dag is kenner en taxateur Harm van Dijken uit Sauwerd aanwezig om zijn kennis over het speelgoed met de bezoekers te delen en eventueel een geschatte waarde aan het meegebrachte speelgoed te geven, ook zal hij een aantal poppen uit zijn collectie meebrengen.

oudspeelgoed
Het speelgoed werd vroeger in diverse winkeltjes verkocht en daarom zal ook het winkeltjes project van de Historische Vereniging de nodige aandacht verkrijgen.
Niet alleen het speelgoed krijgt de aandacht ook Fré Schreiber is aanwezig, om zijn nieuwste bundel te presenteren: “Dij Spreker, stukjes veur bruloften en pertijen oet vrouger tied”. Vijftien jaar heeft Fré aan deze bundel gewerkt en het is die dag te koop voor € 19,50
Niet alleen het boek maar ook zullen er “oude stukjes” tentoongesteld worden.
De inloop is van 11.00  tot 16.30 uur.