Megaklus voor de vrijwilligers “Herstel begraafplaats”

Voor het komende seizoen ligt er een megaklus voor de vrijwilligers in het verschiet. Na twee seizoenen gewerkt te hebben aan de restauratie van de zeer verwaarloosde hekken die de graven behoren te sieren komt er nu zicht op herplaatsing.

Nadat de hekken volledig door middel van stralen van alle roest waren ontdaan kon men beginnen met het werkelijke herstel, heel veel delen moesten worden  vervangen en veel las en smeedwerk in de avonduren leverde uiteindelijk een fraai resultaat op en kon met de verduurzaming worden begonnen.

ewsumkar
Alvorens dat tot het verzinken werd overgegaan moest eerst nog de vliegroest worden verwijderd en daarna konden de hekken van de uiteindelijke poedercoat worden voorzien.
De hekken zijn terug gekomen en staan nu op 11 pallets in opslag waar binnenkort wordt begonnen om alle hekken stuk voor stuk weer bij elkaar te zetten en in elkaar te passen, zodat in het komende seizoen geen problemen kunnen ontstaan bij het terugzetten op de graven.