Historische Vereniging zichtbaar op facebook

De facebook pagina Oud Middelstum is vanaf 1 januari 2017 de pagina van de Historische Vereniging Middelstum (HVM). De pagina Oud Middelstum werd in januari 2014 opgericht door Ties Groenewold  (Oorlogsmuseum Middelstum/bestuurslid HVM).

Sinds 2016 is Jetze Smit (bestuurslid HVM) ook beheerder van de pagina geworden, mede door het winkeltjes project wat o.a. door hem wordt georganiseerd. Dat betekend dat er twee bestuursleden van de Historische Vereniging Middelstum betrokken zijn bij deze pagina.

Een frisse start voor de pagina waarin nu niet alleen beeldmateriaal wordt geplaatst, maar ook verhalen, en interessante zaken uit het archief van de vereniging. Nu kunnen wij door dit te delen met het grote publiek er reacties op ontvangen en zo ontstaat er een heel verhaal achter bijvoorbeeld een foto of schrijfsel en eventueel in het archief worden opgenomen. Naast het plaatsen van allerhande historische zaken zal er nu ook aandacht worden besteed aan actualiteiten, evenementen en lezingen die worden georganiseerd door de Historische Vereniging Middelstum.

Nu in Middelstum de herinrichtingwerkzaamheden zijn afgesloten is er op de site ook aandacht geschonken aan de archeologische vondsten. Op de website is het artikel dat hierover gaat inmiddels bijgewerkt. Zie deze link.