Gezellige avond vrijwilligers begraafplaats.

Het is inmiddels traditie dat de vrijwilligers van de begraafplaats in de winterperiode een keer bij elkaar komen.
Vrijdagavond 27 januari was het weer zover en vele vrijwilligers melden zich in het Motor-Home  van Koos om daar, onder het genot van koffie en de door Ab meegebrachte appeltaart, weer een beetje bij te praten.

Er werd vooruitgekeken naar wat er het komende seizoen zoal gaat gebeuren om de begraafplaats nog fraaier te maken.

IMG 20170127 213933
Uiteraard gaan de vrijwilligers met volle moed er weer tegenaan om de graven te herstellen, opnieuw te schilderen en worden het komende seizoen de volledig gerestaureerde hekken op de 16 graven terug gezet wat het aanzien zeker zal verfraaien.
Ook zullen ze wat hand en span diensten verlenen bij de bomenkap, het verwijderen van het groen op het nieuwere gedeelte en met raad en daad terzijde staan bij de nieuwe aanplant van de bomen en het groen daarom heen.

IMG 20170127 213947
Als de nieuwe achterpui in het baarhuisje geplaatst wordt zullen ze ook hier wat hulp bieden aan de aannemer om ook deze klus te klaren.
Tijdens de wintermaanden is er voor de 6 houten zerken, die vervangen moeten worden, mooi eikenhout aangeschaft en zullen ze op model worden gemaakt om ze dan later weer te schilderen en te beletteren.
Van de gemeente is toestemming gekomen om de plannen rondom de urnenmuur verder uit te werken en de vrijwilligers hopen dat deze plannen in 2017 of 2018 gerealiseerd kunnen worden.

IMG 20170127 214031
Nadat al de toekomstplannen ter tafel waren geweest werd het tijd voor een borrel met de daarbij behorende hapjes en werd er tot in de late uurtjes nog gezellig gebabbeld.