Bomenkap op de begraafplaats.

Waar tot voor kort nog 4 majestueuze bomen stonden op de begraafplaats is het nu een kale vlakte.
In overleg met Landschapsbeheer Groningen, de gemeente Loppersum en de vrijwilligers van de begraafplaats werd eind vorig jaar besloten om de bomen met een hoogte van 22 meter te kappen.

De bomen waren nu nog in goede staat maar het werd toch te gevaarlijk om ze te laten staan want in volle blad en een stevige wind konden ze wel eens gevaar gaan opleveren voor de grafmonumenten.

boom1
Nu ze dan toch het veld moesten ruimen werd gelijk de gelegenheid aangegrepen om ook alle, inmiddels wat verwilderde onderbouw, ook te verwijderen.
Groenvoorziening van der Werf is vorige week begonnen met het verwijderen van de onderbouw en het kappen van de bomen en zal de komende week alle wortels eruit te halen zodat met de nieuwe aanplant kan worden begonnen. In plaats van de oude bomen komen nu 3 hemelbomen en zullen ook een aantal lijsterbesbomen worden geplant.

Later in het seizoen zullen de vrijwilligers dan wat lagere maar wel bloeiende struiken gaan planten en zullen er ook weer bankjes worden geplaatst.

boom2