Gekregen materialen.

Afgelopen vrijdag 10 februari brachten Eelke Wolters en Tiny Jonkman, dochter van Arend Jonkman die de winkel in de Grachtstraat had, diverse documenten uit het nalatenschap van de fam. Fonck-Heun, die woonden aan de Coendersweg.

oork2Hierbij zaten diverse oorkondes die Dhr. en Mevr. Fonck hebben gekregen voor hun staat van dienst bij de diverse verenigingen. Dhr. Fonck was de rechterhand van de gemeente architecten Veenstra en Vlieg en zodoende zitten er nu ook concept tekeningen van diverse panden in Middelstum in ons archief.
Heel bijzonder is het boekje van de bibliotheek in Middelstum dat door de fam. Fonck keurig werd bijgehouden met welke boeken er in de bibliotheek stonden.
Dat Mevr. Fonck creatief was in het handwerken blijkt uit het op stramien geborduurde  gemeentewapen, geheel uit de vrije hand dus zonder patroon.

oork1
Deze materialen zijn een welkome aanvulling in het archief van onze vereniging.
Het archief dat momenteel wordt verhuisd zal volledig opnieuw in kaart worden gebracht en in later stadium worden gepubliceerd op de site.