Cabaret vrouwenraad trekt volle zaal.

De filmvertoning van het “Vrouwenraad Cabaret” deed de recreatiezaal van het Hippolytushoes volstromen, de samenwerking met het Hippolytushoes en onze vereniging was wederom een groot succes er moesten zelfs stoelen worden bijgesleept om de 130 bezoekers te kunnen laten zitten.

De vrouwenraad was vrijwel bij alle activiteiten in het dorp betrokken en dat was in 1989 de aanleiding om Hindrik Schollema te vragen of hij op cabareteske manier dit ten tonele kon laten brengen en onder zijn regie was bijzonder goed gelukt. vr1
Nadat onze voorzitter de bezoekers een hartelijk welkom had geheten werd de film vertoond die in Vita Nova is opgenomen, de opname is van een oude VHS band door Gerard Stuitje op een DVD gezet en de liederen werden tevens voorzien van ondertiteling.vr2
Tijdens de vertoning werd er veel gelachen want de dames uit Uithuizen en Tinallinge zorgden ervoor dat de verschillende liedjes op een humoristische manier aan elkaar werden gepraat.
Af en toe was het publiek muisstil vooral toen het lied van de busreis werd gezongen en een vlaag van emotie ging door de zaal toen “Hol mien haand vast” heel subtiel ten gehore werd gebracht.
Na afloop van de filmvoorstelling werd er geopperd dat dit soort evenementen vaker mogen worden georganiseerd en dat word zeker in overweging genomen door de organisatoren.
Een uitgebreid gedetailleerd verslag op de site kunt u vinden onder: Archief, verslagen.vr3