Excursie naar werkende stoommachine

Op 20 mei organiseert onze vereniging een excursie naar SIEPCO, Stichting Industrieel Erfgoed Pekela en Culturele Ontwikkeling, zij hebben voor ons een uitgewerkt programma  gemaakt.

Op het terrein van de voormalige strokartonfabriek in Oude Pekela  is de ontvangst met aansluitend een inleiding over de missie van en de activiteiten bij Siepco. We zullen diverse machines en de op het terrein herbouwde plaggenhut bekijken en ze gaan speciaal voor ons de stoommachine in werking stellen. Daarna krijgen we een rondleiding in het Kapiteinshuis en het museumschip de Familietrouw.

We vertrekken zo rond 12.00 uur vanuit Middelstum om dan om 13.00 uur op het terrein in Oude Pekela te arriveren.

Voor koffie met iets lekkers erbij wordt gezorgd en we zullen zo rond 17.00 weer huiswaarts keren.

De eigen bijdrage voor deze middag is € 5,00 per persoon, die middag aan de penningmeester te voldoen.

Opgave voor deze excursie graag via info@historischeverenigingmiddelstum.nl of telefonisch via 0595-551655.