Oudheidkamer in “Herberg In De Valk” tijdens Monumentendagen

In het oudste gedeelte van Herberg In De Valk, de eetkamer uit 1630, waren de tafels  geheel in sfeer gedekt door Dhr. Prins  van de Oudheidkamer uit Uithuizermeeden.

Bij het betreden van de eetkamer was het of de tijd 400 jaar had stil gestaan, de tafels waren bijzonder sfeervol ingericht met vele zeer oude serviezen.

1 stuk

Door de grote diversiteit aan serviezen zo door de eeuwen heen, bleek dat vroeger een duidelijk verschil was tussen de arbeidersklasse, de middenklasse en de rijkeluisklasse dit werd door Dhr. Prins aan de bezoekers bij de gedekte tafels uitgelegd.

2 stuk

Op het terrein buiten bij de herberg was een 80 jaar oude aardappellichter neer gezet, heel toepasselijk voor de aardappel gerechten van dit weekend.

3 stuk

4 stuk

5 stuk

6 stuk

De initiatiefnemer, de Historische Vereniging Middelstum, de uitbater Mark Evenhuis en Dhr. Prins van de Oudheidkamer waren zeer content over de onderlinge samenwerking en sluiten een vervolg op deze bijzondere gebeurtenis zeker niet uit.

7 stuk

9 stuk