MOOI MIDDELSTUM op app en kaart.

2 wandelroutes onder de naam MOOI MIDDELSTUM zijn sinds kort verkrijgbaar op app en op kaart, die op smartphonegrootte is gevouwen, een Architectenroute en een Historischeroute.

mm1

De Architectenroute gaat door het centrum van Middelstum waar een aantal architecten in de loop der jaren verschillende bouwstijlen in hun ontwerpen naar voren hebben laten komen.

De bekendste in Middelstum zijn Tilbusscher en Veenstra, hun ontwerpen komen tijdens de wandeling dan ook veelvuldig aan bod.

In de app van de architectenroute staan op verschillende foto’s rode bulletpoints, als je daarop klikt komen er extra foto’s met meer informatie te voorschijn over het pand.

mm2klein

mm2aklein

De Historischeroute begint op het borgterrein van Ewsum, via Toornwerd  naar Middelstum en zo weer terug naar het beginpunt. In deze wandeling wordt je gewezen op mooie historische plekken en via de app en kaart zie je ook hoe het er vroeger uit heeft gezien.

In deze wandelingen kun je de  omgeving beter leren kennen en zal er af en toe best gezegd worden: hé dat wist ik niet.

De beide routes zijn sinds dinsdag 9 januari online en werken op gps, zodat je altijd kunt zien waar je op de route loopt. Om het helemaal compleet te maken is op het Concordiaplein een bord geplaatst met daarop de routes, aangevuld met de Toalroute en het Middelstumer Ommetje.

mm3klein

mm3aklein

Stichting Dorpsbelangen en de Historische Vereniging kunnen trots zijn op het resultaat van een jaar voorbereiding.

mm4