Metamorfose voorkant baarhuis begraafplaats.

In 2016 werd de achterkant van het baarhuis op de begraafplaats aan de Delleweg al voorzien van een geheel nieuw kozijn de afgelopen week werd de voorkant onder handen genomen.
De vrijwilligers op de begraafplaats hadden de sloop/demontage van de oude pui voor hun rekening genomen en toen bleek ook dat het echt nodig was, er waren verbindingen die er slechter aan toe waren dan gedacht. Sommige delen vielen spontaan uit elkaar en andere delen waren nog klokgaaf.
Tijdens een inbraak vorig jaar, was de deur dusdanig beschadigd geraakt dat er al snel werd besloten om deze te vervangen en te voorzien van een driepuntssluiting.
In samenwerking met de gemeente en het plaatselijk bedrijf De Timmerstee sloegen ze met de vrijwilligers de handen ineen en wat nu resulteert in geheel vernieuwde voorkant, die voorzien is van thermopane beglazing en een geïsoleerde borstwering.