Paasweekend start seizoen vrijwilligersgroep “Herstel Begraafplaats”

Op 20 april om 10.00 uur starten de vrijwilligers voor het zesde seizoen op de begraafplaats weer met hun werkzaamheden.
Enkele weken hiervoor zijn er al wat voorbereidingen getroffen, zo zijn voor zowel de Urnenmuur als voor een familiegraf de stenen keurig op de opslag neergezet door Gerlof Wiersum uit Westerwijtwerd.
Om het voor het paasweekeinde het er netjes uit te laten zien zijn er een paar vrijwilligers al een aantal middagen in het groen aan het werk geweest en op diverse plekken op de begraafplaats is te zien dat de eerste paasbloemen al volop in bloei staan.
Doordat de werkzaamheden aan een groot hek sneller verliepen dan gedacht is dit hek dan inmiddels door een aantal vrijwilligers geplaatst en heeft het aanzien van dit familiegraf verhoogd.

Nu staat er alweer een hek klaar, deze is gemaakt van bij elkaar gezocht materiaal dat anders niet meer gebruikt wordt en zal nadat het gestraald, verzinkt en gespoten is ook een plek krijgen op een bestaand graf.

Op zaterdagochtend zal onder het genot van koffie/thee met iets lekkers, door vrijwilligers gebakken, om 10.00 uur een woord van welkom worden gesproken door Henk Huizenga, voorzitter van de commissie “Herstel Begraafplaats” .

Daarna is traditiegetrouw het woord aan wethouder Pier Prins en deze zal na zijn woorden samen met de familie Biewenga uit Ten Boer het startsein geven voor het seizoen 2019.

Er zal daarna nog uitleg worden gegeven over de werkzaamheden aan verschillende graven en de urnenmuur die de vrijwilligers hopen te realiseren dit seizoen.