Wiersum Transport bied hulp aan de groene vingers van de begraafplaats.

Gerlof Wiersum was direct spontaan bereid om de vrijwilligers op de begraafplaats zijn hulp aan te bieden voor het grote en zware transport van de nieuwe bloembakken en de daarin behorende aarde.
Een aantal maanden geleden had het Totaal en Agriservice bedrijf van Gert Dijkema op Boerdam een tweetal corten stalen bloembakken gemaakt voor de begraafplaats en deze moesten nog even op de plaats van bestemming worden gebracht en gevuld worden met zwarte aarde.

Geheel belangeloos bood Gerlof Wiersum hier zijn hulp voor aan, en nu ze er staan en gevuld zijn met de door hem beschikbaar gestelde zwarte aarde, kunnen binnenkort de groene vingers aan de slag om er een mooi en bloeiend geheel van te maken.

Reeds een aantal zaterdagmiddagen waren er al enkele vrijwilligers druk bezig geweest om het groen zover klaar te maken, zodat het komende seizoen alles er weer mooi bij komt te staan op en rond de begraafplaats.

Aan de zijde van de nieuwe parkeerruimte bij de begraafplaats zijn 125 meidoornstruikjes geplant, dit word dan een dichte haag en vormt een mooie afsluiting tussen de parkeerplaats en de begraafplaats.

Ook zijn de binnen tuinen op de begraafplaats weer door de vrijwilligers klaar gemaakt voor de komend bloeiende seizoen en de vogelhuisjes schoon gemaakt voor de nieuwe bewoners.

Inmiddels kunnen de bomen, die 3 jaar geleden zijn gepland, zich wel stand houden en konden de deels weg gerotte palen worden verwijderd.

Nu hopen dat de coronapandemie het binnenkort weer toelaat om met de rest van de vrijwilligers hun werkzaamheden ook weer te kunnen oppakken om onze begraafplaats er nog weer mooier uit te laten zien.