Herdenking 4 mei 2021

Hierbij informatie omtrent de dodenherdenking op 4 mei 2021 in Middelstum.

Aan de inwoners van

Middelstum, Huizinge, Toornwerd, Westerwijtwerd, Boerdam en Fraamklap.

Middelstum, mei 2021.

Betreft: Herdenking 4 mei.

Beste mensen,

Wij leven op dit moment nog steeds in een nare wereld met Corona. Een wereld waarin heel veel niet mag.

Voor ons  betekent dit dan ook dat de herdenking op 4 mei a.s. wederom anders gaat dan anders. Ondanks alle problemen zal er natuurlijk wel herdacht worden echter op gepaste wijze en met inachtneming van de regels van het RIVM.

Het programma van de herdenking op 4 mei zal er als volgt uit gaan zien:

19.59 uur wordt de Taptoe geblazen, aansluitend zullen we 2 minuten stilte in acht nemen.

20.02 uur wordt het Wilhelmus gespeeld door het carillon van de Hippolytuskerk.

Wethouder Pier Prins van de Gemeente Eemsdelta zal een toespraak houden en namens de Gemeente een krans leggen bij het monument.

Een lid van het 4-mei comité draagt een gedicht voor. Vervolgens wordt het bloemstuk bij het monument neergelegd.

Helaas moeten wij u vragen om NIET naar het Concordiaplein te komen. Wel stellen wij u in de gelegenheid om de plechtigheid te volgen via de livestream op het internet.

U kunt de livestream bekijken via www.middelstum-info.nl en via het Kerktv kanaal van de Protestantse Gemeente Middelstum.

Wilt u toch graag  bloemen leggen bij het monument dan mag dat natuurlijk, maar wilt u dit dan overdag doen? De bloemen mag u ook in de daarvoor bestemde vazen zetten die bij het monument staan.

En ook voor dan geldt, wanneer er op dat moment meerdere mensen aanwezig zijn, houdt afstand van elkaar!

Afwijking van het protocol i.v.m. coronavirus

De activiteiten rond 4 en 5 mei vinden dit jaar door de omstandigheden vooral vanuit huis plaats. Daarom vraagt het Nationaal Comité 4 en 5 mei aan heel Nederland om op 4 mei de vlag thuis de hele dag halfstok te hangen ter nagedachtenis van de oorlogsslachtoffers en op 5 mei de vlag uit te steken om de vrijheid uit te dragen en als eerbetoon aan hen die ons 76 jaar geleden hebben bevrijd.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd inzake de herdenking op 4 mei 2021 in Middelstum.

Met vriendelijke groet,

Het 4-mei comité Middelstum

Gerrit Moeken,

Fré Tuitman en

Aalke de Winter.

Middelstum ondersteunt het Monument op de dam.