Veel bezoekers bij boek presentatie.

Meer dan 100 bezoekers kwamen afgelopen zaterdag naar de boekpresentatie in het Hippolytushoes van het boek “HANDEL in voormalig gemeente Middelstum”. Nadat iedereen van koffie met koek was voorzien was het woord aan de voorzitter van de werkgroep winkeltjesboek, Jetze Smit.

Hij ging even terug naar 2016 toen de werkgroep werd gevormd vanuit de Historische Vereniging en dat die waarschijnlijk nog niet in de gaten hadden dat het een klus zou worden die 5 jaren ging duren. Ook hier was het geval dat het werkt als een kaatsende bal van het één komt het ander. Uiteindelijk is besloten om het boek de naam HANDEL in voormalig gemeente Middelstum te geven, zodat het heel breed gedragen kan worden.

Niet alles van bedrijvig Middelstum staat er in vermeld er is nog gedeeltelijk materiaal voor handen voor deel 2 over een vijftal jaren waren zijn woorden.
In eens werd hij overschreeuwd door iemand die “HANDEL HANDEL” riep, bleek een personage te zijn die Job, griesmeel, Triezenberg voorstelde. Die liet deze middag zien wat voor negotie hij zoal te koop had. Jetze Smit was wel heel nieuwsgierig wat er dan allemaal op de kar stond, toeval of niet maar op de kar stond een doos met boeken “HANDEL in voormalig gemeente Middelstum”.

Daarna kon het eerste exemplaar aan Stien van Dijken, voorheen winkellierster in Middelstum, worden overhandigd, alle medewerkers van de werkgroep kregen vervolgens ook ieder een boek uitgereikt.

Na het officiële gedeelte van de middag konden de bezoekers hun vooraf bestelde boek afhalen in de hal van het Hippolytushoes en via de expositie van diverse oude materialen en documenten, van o.a. de historische vereniging en plaatselijk verzamelaar Berend Poortinga, kon men huiswaarts keren.

Het boek met harde kaft en 240 bladzijden bevat meer dan 1000 foto’s en afbeeldingen en is vanaf nu te koop bij Drogisterij Marja aan de Grachtstraat te Middelstum.
De foto’s van deze reportage zijn gemaakt door Jannes Klaassen van Middelstum-Info, op hun site een uitgebreide foto reportage.