Lezing door Jur Bekooy in de Hippolytuskerk te Middelstum

Op woensdag 22 Mei organiseert de Historische Vereniging Middelstum in samenwerking met de plaatselijk commissie Hippolytuskerk een lezing verzorgd door Jur Bekooy.

Jur is bouwkundige bij Groninger Kerken en maakt zich grote zorgen om de eeuwenoude gebouwen waar onze provincie rijk aan is. Deze avond neemt hij ons letterlijk mee naar de bouwgeschiedenis van het grootste monument dat in het dorp staat en de veranderingen die hieraan in de loop van de eeuwen zijn aangebracht. Tegenwoordig is de laatgotische Hippolytuskerk in Middelstum één van de parels in de provincie. Onder andere de hoge kwaliteit van de schilderingen die rond 1500 zijn aangebracht en hun grote hoeveelheid maken deze kerk zeer bijzonder.

De lezing is in de Hippolytuskerk zelf en begint om 20.00 uur. De kosten zijn € 5,00 incl. consumpties.