Zonovergoten dag bij start vrijwilligers begraafplaats.

Zaterdag 11 mei waren de vrijwilligers voor het eerst dit seizoen bij elkaar samen met wethouder Pier Prins, Pieter Goldhoorn voorzitter van de Historische Vereniging en de familie Biewenga uit Ten Boer.

Als iedereen is voorzien van koffie of thee en onderling weer bijgepraat zijn is het woord aan Pier Prins.

In zijn woorden geeft hij aan dat er ieder seizoen weer veel werk wordt verricht door de vrijwilligers op de begraafplaats en dat dit door de heel veel mensen wordt gewaardeerd. De samenwerking tussen de gemeente, de Historische Vereniging en de vrijwilligers is zeer goed zegt Prins en dat schept een goed gevoel en vertrouwen wederzijds.

Hij wenst de vrijwilligers dan ook nu weer een fijn en werkzaam seizoen toe.

Pieter Goldhoorn vind de werkzaamheden van de vrijwilligers ook heel belangrijk, hiermee houd je een stuk Middelstumer geschiedenis in ere.

Deze werkzaamheden zijn vooral voor in de toekomst belangrijk en hij spreekt dan ook de wens uit dat zich de komende tijd nieuwe, het liefst jongere, vrijwilligers zullen melden om dit werk in stand te houden.

Dat dit werk niet wordt vergeten mag blijken uit dat de Historische Vereniging, aan het eind van dit seizoen een boek uitbrengt met als titel: 10 jaar Herstel Begraafplaats Middelstum.

Na zijn woorden gaan Pier en Pieter, gevolgd door de vrijwilligers, naar een monument om daar het kopstuk weer op de sokkel te zetten en dit betekend dan ook de start van het nieuwe seizoen.

Er worden nog een paar kleine klusjes verricht en de familie Biewenga krijgt nog uitleg over de werkzaamheden voor het komende seizoen.

De komende maanden zullen de vrijwilligers op de woensdag- en zaterdagochtend weer volop bezig zijn met het algemene herstel.