RENOVATIE OORLOGSMONUMENT MIDDELSTUM

Op initiatief van Stichting Organisatie Oranjeaktiviteiten Middelstum, 4-5- mei commite is in overleg met de gebiedsregisseur Klaas Bult van de gemeente Eemsdelta, subsidie aangevraagd om vanuit het “Bewonersiniatief” voor de renovatie van het Oorlogsmonument 40-45, geld beschikbaar te stellen.

Na goedkeuring door de gemeente zijn de vrijwilligers aan de slag gegaan om de gehele vloer van het oorlogsmonument te herleggen, want er zitten duidelijke banden sporen in de vloer.

Er is direct van de gelegenheid gebruik gemaakt om een rand in de vloer aan te brengen voor beplanting en aan de voorzijde is een glooiende opgang gemaakt voor rolstoelgebruikers.

Nadat alles is herlegd en het geheel met een speciale zandmortel is ingevoegd en afgetrild, heeft wethouder Jan Menninga op uitnodiging van het comité het laatste plantje gepoot als officiële afsluiting van de renovatie van het oorlogsmonument.

Menninga sprak namens de gemeente Eemsdelta zijn dankbaarheid uit over het initiatief en de werkzaamheden verricht door de vrijwilligers.