Wethouder Prins geeft wederom het startsein “Herstel begraafplaats”

Eindelijk is het weer zover en ik heb jullie gemist tijdens de wintermaanden, zei een vrijwilliger  tegen de vele vrijwilligers die zaterdagmorgen op de begraafplaats  weer bijeen waren voor de start van het vierde seizoen.

Doordat het behoorlijk fris was  werd de toevlucht gezocht in het gerenoveerde baarhuisje waar ze werden verwelkomt door oud Middelstumer Henk Huizenga, één van de kartrekkers van dit project.
Na de inspirerende woorden van Huizenga was het woord aan wethouder Pier Prins die zijn waardering uitsprak  over het vele voorwerk dat reeds in dit voorjaar was gedaan, zo is de achterpui van het baarhuisje met hulp van de vrijwilligers vernieuwd en hebben ze ook de handen uit de mouwen gestoken bij het vervangen van de oude tegelvloer voor een nieuwe geïsoleerde betonvloer.IMG 0806
Bijzonder fraai vind de wethouder de nieuwe werkplek voor de vrijwilligers, een grote betonnen plaat met daarop drie grote containers met zand, grind en cement.
Na alle lovende woorden richting de vrijwilligers vond de wethouder het tijd worden voor het officiële startsein van het nieuwe seizoen, samen met vrijwilligerscoördinator Kees Geut plaatste hij één van de zeventien geheel gerestaureerde hekken terug op een grafmonument.2017 05 06 09.10.18
Na het officiële gedeelte was er voor de vrijwilligers koffie met door enkele dames gemaakt gebak en konden de vrijwilligers het niet laten om toch nog aan de slag te gaan.