Veel activiteiten op Ewsum tijdens de “DAG VAN HET KASTEEL”

kasteel

De landelijke dag van het kasteel is op Ewsum niet ongemerkt voorbij gegaan, het was vanaf het begin een drukte van belang en de parkeerplaats bij het borgterrein stond regelmatig helemaal vol.

Er waren door de medewerkers van WerkPro tal van activiteiten georganiseerd die dag, voor de kinderen was er een ranja proeverij, konden ze in de knutselhoek zelf hun bijen gaan maken en was er een speciale vertelhoek ingericht.

5 juni 2017 11Er was een Imker met bijenvolk aanwezig die uitleg gaf over de werkwijze van de bijen. In de donjon was een expositie van bodemvondsten uit Middelstum en omgeving en werd er uitleg gegeven over de herkomst van deze vondsten.

Aan de hand van een routekaartje kon men een wandeling maken door de prachtige tuinen, de dierenweide, de boomgaard op het borgterrein en werden de bezoekers geïnformeerd wat er zoal vroeger allemaal heeft afgespeeld en hoe de borg er in zijn glorietijd uitzag.

5 juni 2017 1

Van 11.00 tot 17.00 uur was de theeschenkerij geopend en kon men onder het genot van life muziek genieten van de speciale soepen en andere lekkernijen gemaakt door de medewerkers van WerkPro.