Weer of geen weer de vrijwilligers op de begraafplaats gaan door.

De afgelopen jaren hadden de vrijwilligers op de begraafplaats altijd droog en mooi weer, dit seizoen is dat tot dusver een beetje anders. Door de regen die er nu toch regelmatig op de morgens valt dat de vrijwilligers op de begraafplaats zijn valt het niet altijd mee om het werk te verrichten dat ze zo graag willen doen.

Oplossingen worden gezocht in paraplu’s en stukken plastic om toch maar door te kunnen gaan.

kerk1

Af en toe wordt er uitgeweken naar de boerderij van Ab en Henk Hooyer waar dan met vereende krachten de volledig gerestaureerde hekken in elkaar gezet worden en dan terug geplaatst worden op de graven waar ze twee jaar geleden vanaf zijn gehaald.

kerk2

Nu er steeds meer hekken worden terug geplaatst wordt het aanzien van de begraafplaats weer completer, binnenkort zal een van de meest in het oog springende hekwerken  op de het graf van burgemeester Witkop van Rooijen terug geplaatst worden.

kerk3

Dit seizoen is de “schildersploeg “ uitgebreid en dat is duidelijk te zien in het resultaat, het achterste gedeelte van het oude gedeelte aan de linkerkant nadert nu reeds zijn voltooiing.

kerk4

Ook dit seizoen hebben de vrijwilligers weer een beroep op het SNS Fonds Middelstum gedaan en dit is dusdanig gehonoreerd dat nu ook de graven waarvan de restauratie kosten toch behoorlijk zijn ook aangepakt kunnen worden.

kerk5

In samen werking met de gemeente wordt nu aan de urnenmuur gewerkt om een grotere overkapping en een zitplaats te realiseren, het dak van de urnenmuur zal dan worden voorzien van een sedumdak zodat het in het groene geheel van de begraafplaats past.

kerk6

kerk7