Inloopdag op Ewsum overtreft alle verwachtingen.

De inloopdag met als thema fabrieken en bedrijven, die zaterdag 16 december op Ewsum is gehouden, heeft het bestuur van onze vereniging  verrast doen staan.

Direct vanaf de openstelling om 11.00 uur kwamen de bezoekers in grote getale naar de sfeervol ingerichte expositieruimte.

trest1 1

Op de gepresenteerde fotowanden konden de bezoekers  in het verleden duiken en zien wat voor fabrieken en bedrijven die er in Middelstum actief waren.

Vooral de steenfabriek Labor, de draineerbuizenfabriek Boerdam en de koeken van Vast  waren geliefde onderwerpen.

trest1 2

Van veel fabrieken en bedrijven waren personeelsfoto’s te zien en werden de bezoekers gevraagd om daar de namen bij in te vullen om het verhaal compleet te maken, hier werd ook veelvuldig gebruik van gemaakt. Door de namen die er werden genoemd kwamen ook de verhalen van vroeger los en alleen daar over is wel een boek te schrijven.

Ook het winkeltjesproject van de vereniging kreeg veel aandacht, zodat de werkgroep die zich daarmee bezighoud wederom van veel informatie werd voorzien  en het boek dat in de toekomst daarover verschijnt  steeds meer vorm begint te krijgen.

Dat er op zo’n dag als deze meer dan 150 bezoekers kwamen was boven de verwachting, maar stimuleert de organisatie nog meer om volgend jaar weer een inloopdag op Ewsum te organiseren.

trest1 3

trest