HERINGERICHTE OORLOGSMUSEUM GAAT WEER OPEN

Nog 1,5 week en dan zal het museum voor het eerst weer geopend zijn in 2018. Na een periode van verbouw, uitbreiding en herinrichting zijn we nu in de laatste fase beland. Wat resteert zijn schoonmaakwerkzaamheden en alles op orde maken voor volgend weekend.

Sinds dit jaar zijn er ook nieuwe thema’s toegevoegd in het museum zoals de luchtoorlog boven het noorden van Nederland. Er zijn bodemvondsten te zien van acht verschillende geallieerde en Duitse toestellen die in Groningen en Drenthe gecrasht zijn.

Verder is de nieuwe vitrine van 3 meter lang rijkelijk gevuld met uniformen en militaire toebehoren die veelal betrekking hebben op het Duitse luchtafweersysteem van de provincie Groningen.
Tot slot is er dit jaar nog meer de nadruk gelegd op Middelstum in oorlogstijd. Dit betreft veelal documenten van verschillende Nederlandse militairen uit het dorp.

Uiteraard zijn er nog meer redenen om een bezoek te brengen dit jaar, maar als dat allemaal hier geschreven moet worden……
Op de foto zien we een deel van de nieuwe vitrine. Een van de nieuwste aanwinsten, een onklaar gemaakte K98 heeft ook al een plek kunnen krijgen.