Start vijfde seizoen vrijwilligers begraafplaats.

Afgelopen zaterdag waren vrijwel alle vrijwilligers weer samen voor de start van het vijfde seizoen “Herstel Begraafplaats”.
Allen werden van harte welkom geheten door oud Middelstumer Hendrikus Huizenga, financieel adviseur en zeer betrokken bij het herstel. Huizenga memoreerde aan de start van het herstel in 2014, toen zag de begraafplaats er bijzonder slecht uit, en nu we voor het vijfde seizoen van start gaan is het duidelijk zichtbaar wat er de afgelopen jaren door de vrijwilligers is gepresteerd, het ziet er nu al prachtig uit, het is een lust voor het oog om nu over de begraafplaats te wandelen.
Niet alleen de grafmonumenten worden hersteld maar in samenwerking met de gemeente, de familie Muurling en de vrijwilligers word er ook in het groen gewerkt, zo is het middenterrein geheel aangepakt en is op het “Armenlap” na het poten van de bollen er een zee van bloemen zichtbaar, het park krijgt de aanzien die het verdient zegt Huizenga.
Na de koffie met appeltaart was het woord aan wethouder Pier Prins, die traditiegetrouw het startsein geeft aan de vrijwilligers. Ook Prins was lovend over de werkzaamheden die er de afgelopen jaren zijn verricht en de samenwerking met de gemeente vind hij optimaal.
Het officiële startsein gaf Prins samen met coördinator van de vrijwilligers Kees Geut door het onthullen van het eerste herstelde houten grafmonument die op het “Armenlap”staat.
In totaal zullen er zes houten grafmonumenten terug geplaatst worden en dat maakt deze plek tot en zeer bijzondere, want door de loop der jaren zijn van de meeste begraafplaatsen de houten monumenten verdwenen.
Het mooie weer zorgde ervoor dat er de hele morgen over de begraafplaats werd gewandeld en dat zo de werkzaamheden die voor het komende seizoen in het verschiet liggen werden bekeken.