Museum “Het Behouden Blik” met 50 blikken uit de jaren 50

De Historische Vereniging en het Hippolytushoes organiseren samen een lezing door Carin van der Wal van het museum “Het Behouden Blik”.
Vrijdag 8 juni om 14.30 uur staat de recreatiezaal van het Hippolytushoes helemaal in het teken van: met een terugblik op de jaren 50 van de vorige eeuw, 50 blikken aangevuld met reclame materiaal en gebruiksvoorwerpen uit de periode die inmiddels ver achter ons ligt.Van Nelle, Van Houten, Droste, Douwe Egberts, Niemeijer’s koffie en thee, Tiktak, Broekema, De Gruyter en vele andere merken daar kunnen de bezoekers hun blik op werpen.
Een periode waaraan veel mensen herinneringen hebben die snel vervagen en die op deze middag weer wat opgefrist worden, veel kruidenierswinkels veranderden in zelfbedieningzaken en de huishoudelijke apparaten beginnen hun opmars.
Ook deze lezing is weer interactief en de bezoekers mogen hun eigen blikken meenemen en daar zal Carin van der Wal dan uitgebreid op ingaan.
De toegang is gratis en consumpties worden tegen betaling verstrekt.