Lezing en Excursie Wim Pastoor (Historische boerderijen)

woensdag 14 november lezing zaterdag 17 november excursie

Woensdag 14 november vertelt de oud-Middelstumer Wim Pastoor uit Zuidhorn over historische boerderijen in Groningen. Wim is jarenlang voorzitter geweest van de Boerderijenstichting Groningen en kan een goed overzicht geven van de verschillende boerderij typen die we in onze provincie kennen.

Vooral uit de directe omgeving van Middelstum zullen veel oude foto’s worden getoond, veelal met de bewoners uit de 50-er jaren en vroeger. In het bijzonder zal hij vertellen over de restauratie van hun eigen boerderij ‘Pabema’ waarmee ze in 2014 de prijs ‘mooiste herbestemde boerderij van Nederland’ wonnen.

Lezing: Vita Nova – 20.00 uur – € 5,00 incl. consumpties

zaterdag 17 november is er een excursie bij hun boerderij in Zuidhorn.

Die ochtend zullen we om 9.15 uur vertrekken vanaf het Concordiaplein en worden we zo rond 10.00 uur ontvangen met koffie/thee en iets er bij.
Bij de ontvangst presenteren ze nog wat details die bij het verhaal op woensdag niet aan de orde komen. We gaan vervolgens door het hele huis. Wie wil mag na afloop ook de tuinen bezoeken, daar is in november minder bloei te zien, maar toch de moeite waard.

Het bezoek duurt ongeveer 1,5 uur. Opgave vooraf bij Kees Geut, 0595-552636 of via de mail info@keesgeut.nl. De kosten bedragen € 5,00 per persoon.

Uiteraard zijn beide activiteiten los van elkaar te bezoeken.