Rondleidingen door oud en nieuw Middelstum

Docenten en administrateurs van het Instituut voor rechtenstudies van de Hanzehogeschool waren 26 augustus te gast in Middelstum.
In samenwerking met Mark Willem Evenhuis, de Historische Vereniging en de Hanzehogeschool waren er een tweetal rondleidingen door Middelstum georganiseerd.
Met 75 personen was men afgereisd naar Vita Nova waar men onder het genot van koffie met gebak werd verwelkomt door de personeelsmanager.
Hier werd een korte uitleg gegeven van wat de mensen die middag konden verwachten.

Onder leiding van twee bestuursleden van de Historische Vereniging werd er door oud en nieuw Middelstum gewandeld.
Een groep deed de historische wandeling langs de vele monumentale en karakteristieke panden in Middelstum en kreeg daarbij de uitleg over de geschiedenis door de eeuwen heen van Middelstum.

Een tweede groep kreeg tijdens hun wandeling de aarbevings problematiek voor geschoteld met zowel de negatieve als de positieve effecten daarvan, dat er veel wordt afgebroken maar dat ook veel wordt hersteld en nieuw gebouwd, een mooi voorbeeld daarvan, daar werd uitgebreid bij stil gestaan, het nieuwe kindcentrum aan de Zuiderstraat.
Na de wandeling van 90 minuten kwamen ze weer samen bij bistro In de Valk en konden er diverse hapjes en drankjes worden genuttigd.

Nadat de groepen hadden gewisseld van hun gids werd begonnen aan de tweede sectie van de middag en gingen een aantal onder leiding van een personel coach in de schaduwrijke omgeving van Ewsum aan het sporten.
Om 17.30 uur was iedereen weer terug en werd er nog volpop genoten van de diverse drankjes en verschillende heerlijke amuses.