Afsluiting zesde seizoen vrijwilligers begraafplaats Middelstum.

Zaterdag 19 oktober dan wordt het zesde seizoen voor de vrijwilligers “Herstel Begraafplaats” aan de Delleweg in Middelstum afgesloten door wethouder Prins van Loppersum. Het afgelopen seizoen zijn er weer diverse monumenten hersteld en opnieuw beletterd.
Een van de meest in het oog springende grafmonumenten van de begraafplaats is dit seizoen vrijwel geheel ontmanteld en voorzien van een nieuw fundament, nieuwe muren, een gewapende betonvloer en de randen zijn voorzien van Belgisch hardsteen.
Voor het volgende seizoen staat voor dit familiegraf een nieuw hek op het programma zodat ook dit monument weer de uitstraling krijgt zoals het vroeger ooit is geweest.

Ook zijn de vrijwilligers dit jaar met de urnenmuur begonnen en staat voor het volgend seizoen de afwerking van het dak op het programma.
Dat de groenploeg van de vrijwilligers dit seizoen veel aan het snoeien is geweest is duidelijk te zien, de begraafplaats is nu van alle kanten weer zichtbaar en is de lichtinval veel verbeterd.

Voor iedereen die graag eens wil kijken naar wat de vrijwilligers de afgelopen seizoenen aan werk hebben verricht, staat zaterdagmorgen de koffie klaar.