De Historische Vereniging organiseert woensdag 23 oktober de lezing Lopen op hout.

Het Internationaal Klompenmuseum uit Eelde verzorgt die avond de lezing en brengt haar kennis en geschiedenis van klompen onder de aandacht door middel van een prachtige presentatie in een avond vullend programma.
Voor heel veel mensen is de klomp uiteraard een bekend gebruiksvoorwerp; de presentatie wordt dan ook vaak als een stukje nostalgie ervaren, omdat men zelf op klompen heeft gelopen. Maar klompen hebben ook waarde als kunst- object. Tijdens de interactieve lezing maakt u kennis met klompen uit Nederland, Europa en andere werelddelen. De lezing wordt ondersteund door een zeer uitgebreide powerpointpresentatie van uitzonderlijke mooie en kunstige klompen, allen met een verhaal.
Ten gunste van het museum zijn er die avond voor enkele euro’s diverse souvenirs te koop.
Deze avond mag men op klompen komen.

Vita Nova – Middelstum – 20.00 uur – € 5,00 incl. consumpties