Woensdag 20 november lezing Carin van de Wal, Koffie vers(ch) gebrand!

De Historische Vereniging Middelstum organiseert woensdag 20 november een smaakvolle lezing. Met dit, ook weer, zeer interactieve verhaal boordevol herkenning en herinneringen brengt Carin van de Wal de geschiedenis van ruim dertig koffiebranderijen die in Groningen en Friesland actief waren.
We weten allemaal wel dat Douwe Egberts al in 1753 met de verkoop van koffie en thee begon in de winkel De Witte Os in Joure. Maar dat er in de noordelijke provincies vele tientallen koffiebranderijen actief zijn geweest is veel minder bekend. Carin heeft van 32 branderijen de geschiedenis kunnen terughalen en neemt u graag mee in een bijzonder verhaal over ruim twee eeuwen passie, ambacht en ondernemerschap inclusief een smaakvolle toegift.

Vita Nova – Middelstum – 20.00 uur – € 5,00 incl. consumpties