Mooie verhalen uit Middelstum geschreven in coronatijd

Het boek ’t Zel mie nooit weer vergeten’ dieverdoatsie ien coronatied’, is klaar. Afgelopen winter organiseerde de Historische Vereniging Middelstum een cursus op Ewsum: Geschiedenis van Groningen en haar taal. Docenten: Fré Schreiber en Kees Reinders. Op de laatste cursusavond stelde Fré voor om samen een boekwerkje in het Gronings te maken, ze hadden nu zoveel geleerd, dat moest toch mogelijk zijn?

Een boekje met korte verhalen en die mochten overal over gaan, het liefst over Middelstum. Iedereen was enthousiast, dat inleveren verliep goed, maar toen kwam corona. We kregen een plan: men heeft nu iets meer vrije tijd, daarom mag iedereen meedoen, ook al is hij/zij geen cursist. Vanaf dat moment stroomden de verhaaltjes binnen. Zo’n 100 korte verhaaltjes, zoals van een tweeling van 88 jaar, die herinneringen aan hun jeugd op papier heeft gezet en dat daar veel kattenkwaad in zit, maakt het boek bijzonder. Ook enkele verhaaltjes uit deze tijd zijn ingezonden door één van 5 en 7 jaar. Het is een prachtig boekje vol humor geworden, men is er dan ook trots op dat dit is gelukt.

Het boek bevat 112 bladzijden met mooie illustraties van Hilda Groeneveld.

Het boek waar 500 van zijn gedrukt, is in garen gebonden en heeft een lage prijs van € 6,00.
Vanaf dinsdag 16 juni, net voor Vaderdag, is het boek verkrijgbaar bij Drogisterij Marja Grachtstraat 17 Middelstum en bij Kees Geut, Oude schoolsterweg 13 Middelstum.
Op dinsdag 16, woensdag 17 en donderdag 18 juni is het boek ook tegen contante betaling, er is daar geen pin, te verkrijgen in het Hippolytushoes van 10.00-11.30 uur.
In het Hippolytushoes is ook nog een tafel ingericht met andere boeken die te koop zijn en veelal ook over Middelstum gaan.
Informatie of bestelling 06-55331759 of info@keesgeut.nl