Geslaagde WEvent voor de Historische Vereniging

Woensdag hebben we als Historische Vereniging met een kraam op de eerste editie van WEvent Middelstum gestaan, dit evenement was georganiseerd door alle partners in het Kindcentrum WIJland, de Klim-op en het Hogeland College.

Met de verkoop van etenswaar door de kinderen van de scholen werd geld opgehaald voor de verdere bouw van de Anna Hinkema school in Kafountine (Senegal). Naast de kraampjes met etenswaar was er ook ruimte voor andere verenigingen en ondernemers om zich te laten zien en waren te verkopen.

De Historische Vereniging had de kraam voor deze gelegenheid ingericht met oud speelgoed en een aantal oude gebruiksvoorwerpen. Met name de koektrommel in de vorm van een boot en de kookpan voor wekflessen kregen veel belangstelling. Het was een gezellige drukte bij de kramen en ook de Historische Vereniging kreeg ruime belangstelling.

Er zijn tijdens dit evenement nog enkele boeken verkocht, de vereniging kan dan ook terugkijken op een geslaagde dag.