Werkzaamheden bij en op de begraafplaats

De gemeente heeft in samenwerking met van der Laan Handelsonderneming de opslag achter de begraafplaats voorzien van betonnen vakken.

Voorheen was het een stortplaats die niet meer te overzien was van wat er allemaal gestort werd.

Alles werd weggehaald, de grond werd uitgevlakt, een zandplaat aangebracht en daarop werden de betonnen bakken geplaatst.

Het is netjes en  overzichtelijk geworden en kan het groenafval, het zwarte grond en de uitgegraven grond en klei netjes in de vakken worden geborgen.

Op de begraafplaats is achter de Urnenmuur nu ruimte gecreëerd voor een strooiveld en is er nu ook plaats gemaakt voor de Urnengraven.

Kolkena heeft samen met de gemeente en de groenploeg van Ewsum gezorgd voor een duidelijke afscheiding van de beide velden door in een gegraven sleuf een haag te planten.

Bij de entree van het strooiveld komt een duidelijke verwijzing naar het strooiveld.